maximum pro APS-C je 16 MPX, 24MPX pro Full Frame. Sony se nepouřila z propadáku A58, který šuměl jak prase od ISO 1600 a dál pokračuje v navyšování mpx u APS-C formátu, kde je ale hranice 16 MPX. Pak je to při vyšších ISO nepoužitelné.
Odpovědět0 0
Proč by měla být hranice 16 MPx na APS-C? Vždyť 24MPx čip Toshiby je o něco lepší než 16MPx od Sony. To, že Sony nezvládlo úplně ideálně 20MPx a 24MPx senzor ještě neznamená, že je to všeobecně špatně. A jestli to fakt znatelně vylepšili, tak ten senzor bude lepší než ten 16MPx.
Odpovědět0 0
nemám zkušenost s čipem od Toshiby, od Sony bohužel ano (mě jsem A58). Proto nevěřím, že by 24mpx byla výhra. Je nesmysl honit mpx na APS-C formátu, hodnoty 20 a výše jsou pro full frame. Co se týče nového čipu u A77 II, nevěřím, že bude lepší než 16mpx čip, který mám ve své A57.
Odpovědět0 0
Tak to já bych se naopak extrémně divil, kdyby ten 16MPx senzor nepřekonal. Za prvé, od doby uvedení prvního 24MPx senzoru uplynuly tři roky, a to je ve světě senzorů velmi dlouhá doba, za druhé, jak již bylo řečeno, 24MPx APS-C Toshiba ukazuje, že z 24MPx senzoru se dá vymáčknout skutečně hodně (důležité je rovněž posuzovat celkový šum ve snímku a ne jen per-pixel). To, že Sony zatím moc dobře nezvládlo více než 16MPx z APS-C přece vůbec nemusí znamenat to, že se to nepovede tentokrát. Rozlišení (a velikost pixelu) překvapivě téměř neovlivňuje dynamický rozsah senzoru a rovněž vliv na šum není až tak extrémní, jak by se na první pohled mohlo zdát.
Odpovědět0 0
Tak sám jste napsal, že z čipu od Toshiby se dá vymáčknout hodně. Jenže nevěřím, že to bude platit o čipu od SONY. Ta už několikrát prokázala, že nový model je horší (ve výbavě a možnostech ) jak model předchozí. Krásný to příklad A58 vs A57. A57 špička, A58 průser. Proto já bych opravdu o kvalitě Soňáckýho čipu pochyboval. Těch 24mpx na APS-C nedopadne dobře.
Odpovědět0 0
Jenže A58 není zrovna nástupce A57, ale spíše A37, byť tomu označení modelu moc nenasvědčuje (ostatně stačí se podívat na cenu, A57 byla určitou dobu prodávána současně s A58 a byla o polovinu dražší - což opravdu nenasvědčuje tomu, že by A58 byla nástupce A57).
Sony umí hodně dobré čipy, ostatně se stačí podívat na 20MPx 1" senzor v RX100/10, který má vysokou pixelovou hustotu a přesto dosahuje výborných výsledků. Osobně si naopak myslím, že u novinky to dopadne dobře - uvidíme v testech :-)
Odpovědět0 0
Ona ta a57 v případě ISO taky žádná výhra není. Použitelné je to do 400, 800 s přivřením oka (spíš obou) a 1600 jen v případě nutnosti.
Odpovědět0 0
Tak nevim, ale do ISO 1600 naprosto v pohodě a šumět, trošku, začíná až od 3200.
Odpovědět0 0
Slt a58 za 9 999 mi rozhodně jako propadák nepřijde...když jsem vybíral tak za ty peníze měla konkurence jen 1100d a d3100.. - celkem katastrofa :-/ Od sony to beru jako dobrý tah v low endu. Ale je pravda, že kdybych chtěl model vyšší třídy, asi bych volil jinou značku....
Odpovědět0 0
> 410 snímků s hledáčkem nebo 480 snímků při použití LCD displeje
Displej je väčší, no aj tak spotrebúva menej energie?
Odpovědět0 2
Fotoaparát se jmenuje "?77 II" a jeho katalogové označení je ILCA-77M2.
Předchůdce se jmenuje "?77" a má katalogové označení SLT-A77.
Ale jinak souhlas, Sony má v názvech strašný bordel a žádnou logiku... nebo tu logiku po několika málo modelech mění. Ale nyní to vypadá, že všechny aparáty s výměnnnými objektivy budou Alfy a katalogově se bude pomocí písmenka rozlišovat, jaký bajonet daný model má: ILCA pro postMinolta bajonet a ILCE pro bajonet, se kterým přišly NEXy.
Odpovědět0 0
Nějaká logika v tom je, jen to vypadá, jako by to generoval počítač :-).
Odpovědět0 0
Pokud to byl počítač, pak si pojďme na řadě NEX ukázat ten alogoritmus:
NEX-3
NEX-5
NEX-C3
NEX-5N
NEX-7
NEX-F3
NEX-5R
NEX-6
NEX-3N
NEX-5T
1. Vezmi řetězec "NEX-".
2. Vygeneruj náhodnou souhlásku.
3. Vezmi číselné označení modelové řady a náhodně ho umísti buď před nebo za znak vygenerovaný v kroku 2.
;-)
Odpovědět2 0
No okrem rychlejsieho AF (ale uz aj predtym bol skvely) tu teda moc vylepseni nieje. Ked vsak nechaju znova zamknutu expoziciu vo videorezime pri zapnutom AF, opat bude ten AF k nicomu. Dalsi pruser je stare AVCHD - pochybujem, ze vo firmware tam daju XAVC-S, SONY totiz kasle na svojich klientov a nema taku SW podporu ako napr. Fujifilm.
Odpovědět0 0
A tiez znova nedali HW stabilizaciu do videa, zostala len nekvalitna SW. A predpokladam, ze aj bez nej sa bude po pribl. 25 minutach natacania fotak prehrievat ako v minulych SLT a dokonca aj v novom A6000.
Odpovědět0 0
tak stabilizovaný čip funguje jak ve foto tak ve video režimu. Nevím, kde jste přišel na nesmysl, že stabilzace je sw.
Odpovědět0 0
Nezmysly tu pisete vy, mal som A57. Na eoshd sa docitate, ze posun chipu vo videu bol pouzity naposledy v A55, ale fotak sa prehrieval po 10 minutach (v letnych horkach dokonca po 2 minutach). Kvoli tomu sa v neskorsich modeloch posun chipu pouzival uz len vo fotorezime, pri natacani videa sa pouziva softwarova stabilizacia, ktora nie je taka ucinna a navyse video trpi rozmazom.
Odpovědět0 0
Tak pokud máte na mysli SLT - A57, kterou mám a jsem maximálně spokojen, tak Vám znovu opakuji, že píšete se sw stabilizací nesmysly, ten čip funguje stejně ve foto i video režimu, tedy hardwarově. Teda u mé A57 ano, nevím co jste měl Vy. Přehřívání neznám, ale je fakt, že jsem netočil v kuse víc jak 10 minut ( co bych asi tak měl točit delšího v jednom kuse, že ? ) a k žádnému přehřívání nedochází. Asi mám štěstí na lepší kus ;-)
Odpovědět0 0
1. Ta stabilizacia je vo videu softverova, riesi sa cez orez obrazu, podobne ako to robia programy na pocitaci.
2. Ano, jedna sa to natacanie v jednom kuse - po vyse 20 minutach vam A57 ukaze oranzovy teplomer, pokial je moc teplo (v lete a pod.), fotak sa sam vypne.
Ked sa tomu nerozumiete a nemate to ani vyskusane a ani nastudovane, radsej tu nemudrujte.
Odpovědět0 0
nevím proč vám nevěřím, že je stabilizace sw. A proč by měl být rozdíl ve stabilizaci u fota a videa, když se používá tentýž čip. Když tomu tak rozumíte, pošlete mi odkazy, kde je to logicky vysvětleno. Jinak jsem poslal dotaz na SONY. Já nevidím důvod proč by měla být u videa sw stabilizace, proto trvám na tom, že nemáte pravdu. Zatím jste nepředložil žádný důkaz, jen své, nepodložené tvrzení. Dokažte mi opak. Jinak já nenatáčíím půl hodiny v jednom kuse, ani nevím co bych tak dlouhého v jednom kuse měl točit, takže problémy s přehříváním neznám. Pokud to tak je, uvidíme, jestli se taková situace kdy vyskytne, opravdu si neumím představit situaci, kdy by měl záznam běžet půl hodiny bez přerušení ( ano je otázka co člověk točí )
Odpovědět0 1
Mám E-P3 a E-P5: oba majú stabilizovaný snímač, no len jeden má stabilizované video.
Je to asi preto, lebo stabilizovaný snímač môže spôsobovať hluk (stačí si skúsiť sekundovú expozíciu), nielen že spotrebúva viac energie.
E-P5 má už 5-osú stabilizáciu a vďaka inému systému stabilizácie (nakláňaniu snímača) tento hluk pri videu nevzniká, teda video už môže byť stabilizované.
Odpovědět0 1
Presne tak, z toho isteho dvovdu nedali stabilizaciu do videa ani v Panasonicu GX7, ktory prevzal system 5-osej stabilizacie od Olympusu, pouzity je vsak iba vo fotorezime.
Odpovědět0 0
Ja tu nepotrebujem nikomu nic dokazovat, ked neverite, vas problem, kludne si trvajte na tom. Nebudem tu teraz hladat clanky, ktore som cital pred 3/4 rokom, bolo to na eoshd a nex-hack. Viac nemam co k tomu dodat.
Odpovědět0 0
Máte pravdu, nemusíte, já jen, že o tom, že by měla být u videa sw stabilizace není nikde ani slovo. Např. v žádné recenzi, kde bych to očekával. Čekám, jestli mi odpoví servis Sony, tam by to měli snad vědět. Jinak mě zajímá výstup. Pokud točím se stativem, stejně stabilizaci vypínám a pokud točím z ruky, je obraz krásně stabilní. Je mi fuk, jestli je stabilizace taková či maková, zajímá mě její účinnost a na tu si opravdu nemůžu u A57 stěžovat.
Odpovědět0 0
Tak třeba tady:
http://www.dpreview.com/forums/thread/3380915
Jako majitel A77 (vyššího modelu) můžu říct, že stabilizace videa je jen SW - záběr se u videa ořízne o okraje a stabilizace se realizuje tak, že se se ten výřez posouvá v rámci plochy celého políčka.
Odpovědět0 0
Daleko zaujimavejsie, nez tento evolucny tahak na penazenky, sa javia novo oznamene objektivy pre E-mount, predovsetkym PZ 28-135mm F4 G OSS, zamerany evidentne na video.
Odpovědět0 0
Este upresnim, ze Sony sa v poslednej dobe namiesto bezplatnych aktualizacii fw zameralo na vyvoj a aktualizaciu aplikacii pre sluzbu playmemories.
Najdete tu par bezplatnych aplikacii, ale napr. Timelapse pre A6k, A5k a Nexy stoji 10,- Euro, navyse sluzba zatial nie je podporovana v CZ ani SK! Bezplatne aplikacie sa mi podarilo nainstalovat az ked som si zmenil krajinu na jednu z podporovanych, ale transakcia platby kartou zatial nefunguje.
Zrejme tento nestastny system uz budu pouzivat aj nove SLT. :( Na druhej strane mozno ocakavat castejsie aktualizacie, nez by to zaclenili do FW.
Odpovědět0 0
80bodový AF... proboha to dokáže někdo využít?? Mám 9 bodů a využití jiného než středového bych dokázal počítat na prstech. (a opravdu to není o tom, že bych používal středovou kompozici)
Odpovědět0 0
Nejsem si úplně jistý, ale není to spíš o tom, že když to má tolik bodů, že může uživatel vybrat např. množinu 20 bodů v určité části obrazu, čímž vzniká mnohem větší pravděpodobnost, že se ostření nesplete na rozdíl od situace, kdyby mohl vybrat jen např. množinu tří bodů? A že to je vlastnost ideální zejména pro stálé ostření?
Odpovědět0 0
těch 80 bodů je tam asi hlavně kvůli ostření na pohyblivé objekty a predikci pohybu.
mně osobně se líbí AF systém u Canonu 7D - těch 18 bodů je příjemných. moje zrcadlovka má 11 AF bodů, z toho 9 křížovych, a občas by se mi víc bodů hodilo. AF body si já osobně přehazuju často :)
Odpovědět0 0
To je samozřejmě pro předávání ostřícího bodu v rámci záběru, tedy pohybující se objekty při kontinuálním ostření. Uvidíme, jeslti se teoretická výhoda nějak projeví i v praxi.
P.S. Neočekával bych, že budou všechny tyto body uživatelsky volitelné.
Odpovědět0 0
Museli pridať ďalšie body aby im mohlo fungovať zaostrovanie na oči, hehe ;-)
Odpovědět0 3